röd dag

Ledig idag igen. Kändes ganska onödigt igår, men va ändå ganska skönt att få sova imorse. Synd att det va en tisdag bara. Min bästa jobbdag jobbar 6-9 så himla skönt att slippa åka till ett till ställe när man väl blivit klar med sitt första. Hade varit bättre om man hade varit ledig på torsdag. Drygdagen.. 

Men som sagt skönt att vara ledig idag iaf. Har gjort mycket idag med tom ♡ köpte frukost på coop å åkte till hundgården med bamse och åt frukosten där. Hem å lämna av bamse å vidare till falun, för att kolla på en jacka tom ville ha men som inte fanns i rätt storlek på kupolen. Fanns såklart inte i falun heller. Men jag köpte duschtvål och body butter på body shop. Vanilj som jag älskar! Bäst att köpa på sig ett lager medans det finns, eftersom det bara säljs till jul. Hittade även äpple som va slutsålt i borlänge. 
Åt på kina och åkte hem sen. Vilade lite och tog en promenad med bamse innan vi åkte till ikea där vi hittade en fin golvlampa, filt och nya skålar för presentkortet jag fick i julklapp. 
Åkte till kupolen å fixade fler nycklar, utifall vi skulle råka låsa oss ute. Testade även på att käka frozen yoghurt på chillbox, jättegott va de!
Nu på kvällen har vi legat bredvid varann i sängen å spelat mobilspel. Skönt! Nu är tom på innebandy så jag och bamsen passar på att bre ut oss i sängen och gosa. 
Imorgon återgår allt till de vanliga igen, och det är slut på röda dagar för ett tag nu. Känns ganska skönt, men ändå inte. Vill sova på morgonen och vara med tom. Men antar att det skulle bli jobbigt i längden att bara gå hemma tillsammans. 
Bara att bita ihop. Det här året har jag bestämt mig för att försöka hålla mig vaken efter jobbet, få mer gjort och hitta på mer saker med bamse, gå längre promenader och va riktigt bestämd med att han ska lära sig gå fint i kopplet. 
Får se hur länge det går. Orken vill liksom inte infinna sig hos mig.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback