flytta.

Det här med att flytta är något jag gjort 7 gånger. Ganska många gånger egentligen. Tycker jag iaf. Första gången var jag för liten för att komma ihåg hur det var. Flyttade från lägenhet på bullermyren till ett litet hus mitt ute i skogen i nordanberg, flyttade till ett gult stort hus i gustafs. Kommer ihåg att jag tyckte om våran dusch där. Det var liksom ett stort rum inne i badrummet som vi inte inredde med något av nån anledning. Så jag och syrran gjorde de där rummet till ett superstort barbiehus. Kan väl säga att jag tillbringade hela min barndom i gustafs. 
Mamma och Richard bestämde sig för att gå isär. Och det var väl då jag blev "stor" tog mer ansvar och hjälpte mamma mycket. Vi flyttade till en lägenhet i Bro. Tyckte om lägenheten och att ha killkompisar vägg i vägg. Men hatade skolan. Gylle skola, vill spy bara jag tänker på det. Där var jag inte mig själv. 
Mamma o Richard bestämde sig för att flytta ihop igen. Och efter ett tag fick vi ärva mormor o morfars hus ute på landet. Jag fick ett eget rum i källaren. Och det var väl där jag trivdes bäst av alla ställen vi bott på. Gick inga bussar så jag var tvungen att ta körkort för att kunna ta mig nånstans, hade egen ingång i källaren så kunde ta hem en viss kille o nån enstaka gång frida mitt i natten utan att behöva störa nån allt för mycket. Älskar omgivningarna där och har mitt favoritställe att gå till. 
Träffade Tom och vi flyttade ihop i hans lägenhet i gustafs. Tycker om gustafs men känns som om alla vet allt om en där. Därför ville jag flytta. Vilket vi gjorde. Fick en lägenhet på Häradsvägen och här bor vi nu. Men inte så länge till. Snart flyttar vi till blästergatan. Det känns bra. Hoppas verkligen att vi kommer trivas där. Tycker om att ha nära till allting men saknar ändå att få vara "själv" ute. I berg stöter man väldigt sällan på någon. Likaså när vi bodde i gustafs. Kan sakna att gå ut å gå utan att behöva möta en massa folk. Kunna gå ut med bamse utan att behöva stöta ihop med 11 hundar när man är ute. Allt har sina för och nackdelar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback