Kallt tydligen?

Idag har det tydligen varit kallt säger dom, det är iaf inget jag har märkt av. Tog en lång-långpromenad med Dinus på en och en halv timme, man måste ju passa på nu när solen vågade visa sig, tyckte inte att det var särskilt kallt då. Tog Doris till emmaus, kupolen och dollar store där jag införskaffade klänning, en klänning till, tröja, bh:ar, tandorste och tandkräm. Märkte inte av den där kylan då heller. Vilket är ganska konstigt eftersom att Doris vägrar bli varm. Mamma tyckte det var underligt att Doris startade överhuvudtaget, eftersom att jag har varken motorvärmare eller kupefläkt.
Pratade i telefon, han i lurn sa att han rastat hunden som gått på tre ben och "krampat" för att det var så kallt, och att han knappt stuckit ut näsan utanför dörren för kylan. Han frågade även om jag hade frusit arslet av mig?
Vid det laget började jag fundera på om jag kanske utvecklat någon slags immunitet mot kyla?
Men så var det tyvärr inte.
Syrran ringde och ville ha skjuts hem, då märkte jag att det var kallt, med mössa, tjocktröja, varmaste vinterjackan och vantar satt jag och skakade i bilen.
 
Så det har väl varit kallt idag då, en stund iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback