Dom där dagarna

Julafton.
Julafton spenderades hemma med familjen och mormor o morfar, dom kom försent som vanligt. Glöggen blev kall maten stod och väntade och magarna kurrade.
Jag och syrran ägnade dagen åt att städa, plocka, duka, tända massa ljus och snygga till oss.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Juldagen.
Juldagen var lite oplanerad, men blev bra ändå. Jag och Frida var hemma hos mig, drack vin vid diskbänken direkt ur flaskan som två förorts-morsor, var på två olika hemmafester med helt olika personer och känsla. Tanken var hela tiden att gå på Bolanche, men där kom vi inte in, så det blev S1 med två grabbar ist, det var trevligt. Mot natten när jag hade följt Frida dit hon skulle och jag var påväg tillbaks till S1 var det en kille som muckade gräl, jag blev förbannad och skulle säga åt honom fick en "snyting" och fick ont i näsan, men det var inte så himla farligt. Fick sovsällskap och annandagen var bara tröttsam.
 
 
 
Nyårsafton.
Började hemma hos mig med middag och tillfixning, åkte sen vidare hem till Stolpen för att förfesta lite innan vi skulle vidare till nästa fest och fira tolvslaget. Det var roligast hemma hos Stolpen, så efter tolvslaget och raketskjutning bestämde vi oss för att åka hem. En helt okej nyår, vi fick iaf varsin "nyårspuss".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback