2012

Januari - Åkte till Valbo och köpte ett Mario Cart, som hela familjen spelade flitigt i några veckor.
Åkte till Gävle med Frida och gick på stan där för första gången i mitt liv, det var nog den roligaste dagen på hela Januari. Vi shoppade som galningar, drack världens godaste cafe latte, som jag misstänker att det var något mer än bara kaffe i för jag blev sjukt speedad och skrattde i princip åt allt. Vi gick på krogen och hängde med Stolpen, en kines bjöd på shott och viskade i mitt öra.
Gjorde om min garderob till så att jag skulle kunna hänga in mina kläder på galgar.
Köpte jättefina kaffekoppar på loppis.
Syrran fyllde 15 år.
Kom på att Kings of leon verkligen är bäst!
Skulle gå en promenad med Dinus, kom hem ca 2 timmar senare och trodde verkligen att jag hade gått vilse ett tag.
Jag Frida och Pekka fick fribiljetter till Huset, men vi kom inte in.
Jag eldade så att det rykte in och hela huset fylldes med rök.
 
Februari - Var hundvakt till döva gamla Arrie i 2 veckor.
Kronprinssesan fick barn, skrattade lite åt namnvalet Estelle.
Var på Melodifestivalen i Leksand med Frida och Pekka, det var hur kul som helst, åt kebab som smakade ren enligt Pekka, satt hur långt upp som helst. Blev besviken över att Helena Bergström inte var med, sjöng Silverland, Silverland ensam i mitt Silverland.
Firade alla <3 dag med Frida, åt sushi och åkte till Falun.
Jag fikade med min farmor och faster, andra gången jag träffade dom.
 
Mars - Shoppade i Falun med Pekka, hennes bror, Klas och Frida. Skrattade åt soya-stänk på en vit t-shirt åt en lampa som gick sönder och var smakråd. På kvällen gick vi tjejer ut, dansade, sjöng för fulla muggar och gick på Liljan för första gången.
Åkte mördarmazda med Frida och satt på hennes balkong en hel kväll och pratade om livet och sådär.
Kollade på Pekka när hon slog på fjäderbollar, festade hos hennes bror och gick på krogen.
Våren började komma på riktigt.
Tjejfest hemma hos frida med utgång.
Richard fick sin nya "getingbil"
Jag köpte en Peace and Love biljett.
Bestämde mig för att ta en intensivkurs i Smedjebacken så att jag skulle få de där jäkla körkortet nån gång.
 
April - Jag fyllde 21 år, det kändes inte så himla roligt eftersom att mormor och morfars enda trevliga granne hade gått bort, så också min mormors systers man.
Sista avsnittet av 30 grader i februari sändes, bästa serien ever!
Började med kursen i Smedjebacken, var så himla nervös. Men det blev superkul, träffade och bodde tillsammans med jättebra tjejer.
 
Maj - Fortsatte kämpa med kursen, hade teoriprovet 4 maj som jag klarade med 55 rätt. Uppkörningen gick ju sämre, klarade den alltså inte. Försökte ju hålla allt det där med kursen hemligt för Pekka, för att jag ville överraska henne, men berättade för henne vad jag höll på med hemma hos Frida över lite ost och kex.
Åkte till Lager 157 med Frida och planerade inför hennes födelsedagsfest.
Familjen bestämde sig för att åka på semester till Grekland, höll på att svimma när jag fick sprutan för hepatit å grejs.
Badade för första gången ute.
 
Juni - Åkte till Grekland med familjen, det var helt aaamazing! apvarmt, god mat, varmt hav och mys.
Mamma och Richard förlovade sig.
Hjälpte Frida flytta till Gävle.
Var på födelsedagsfest och firade Pekka och Klas, pussades med en kille hela kvällen.
Fick mitt körkort den 21:a!
Peace and Love började, kryllade av folk överallt och jag flyttade hem till Frida en vecka.
 
Juli - Peace and love fortsatte, hängde med Göran Öransson, drack rosa sprit, pussades genom hela Rihanna och hade för första gången någonsin inte ett dugg ont i fötterna!
Skulle kolla på Ice Age på bio med Pekka och Frida, men det blev nå knas med filmen.
Åkte till Bollnäs med Pekka och Frida, bodde på hotell, fixade oss, skrattde, dansade, kollade på folk, lyssnade på musik och hade superkul! (frida gjorde årets vurpa också)
Spelade Bilbingo för första gången med mamma och syrran, vi vann inget men de va kul ändå.
Va hem till den där killen jag hade pussats med också, vi spelade spel, kollade på film och pussades lite mer.
 
Augusti - Klippte lugg igen, de blev fullt.
Kom på att handboll är spännande!
Följde med Frida till Gävle för att söka jobb, de fanns inga jobb där heller.. men jag och Frida hade kul.
Körde en hel del bil hit och dit.
Var i Insjön med mamma, syrran och hennes kompis för att den där Ulrik Munther skulle sjunga där.
 
September - Min älskade mobil gick sönder.
Sökte en massa jobb här.
Träffade min farmor och faster för tredje gången på Borlänge marknad fick en sån där stor låda med massa choklad.
Började kolla på Desperate Housewives.
Åkte till Västerås med mamma och syrran, de va inte så kul.
 
Oktober - Åkte till Göteborg med Frida, vi gick på en massa museum åt räkor och hade kul.
Den första snön kom.
Åkte till Ludvika med mamma, syrran och hennes kompis.
 
November - Kollade på Mando Diao som var på kupolen med syrran.
Började tänka ut julklappar.
Va till Lager 157 med hela familjen fick ett par välbehövliga med apfula vinterskor och en one piece.
Började julpynta.
 
December -  Hur mycket snö som helst.
Bakade lussebullar, saffrans skorpor och gjorde massa julgodis.
Skottade uppfarten 2 gånger på samma dag för att det snöade så mycket.
Julafton var som vanligt.
Juldagen var trevlig och rolig.
Nyårsafton var helt okej
 
 

Kommentarer
frida säger:

herregud var det bara förra året allt det där hände!? känns ju som en hel evighet sen vi var i gävle första gången och allt det där andra som hände i början av året.
bra sammanfattning!

Svar: mjo, det här året har flytit ihop på nått sätt. känns som att det inte hänt riktigt på nått underligt vis.
Riann

2013-01-03 | 07:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback