Muffins

Fick för mig att jag skulle baka muffins idag, brukar ju annars vara syrran som står för bakandet i familjen.
 
Som alltid när jag ska göra nått, så är det ju nånting som ska jäklas. Det stod i receptet att muffinsen skulle gräddas i 200 grader 12-16 min. Eftersom att vår ugn är ganska bra, tänkte jag att det räcker nog med 10 min.
Hehe efter 10 min var muffinsen fortfarande deg. "Jahapp dom får väl vara inne 5 min" till då tänkte jag. Fortfarande degiga. Väntar lite till.. Degiga i mitten. Höjer värmen till 225, fortfarande degiga efter 5 min. Börjar tappa tålamodet och flyttar upp plåten. Efter yttligare 5 min till, har de blivit bruna och de luktar lite bränt..
Det gjorde inte så mycket eftersom att de då blev lite frasiga uppepå men mjuka innuti.
Designen utav muffinsen kan man ju säga vad man vill om, men om jag ska likna dom vid nått så ser de ju ut som en muffin med lite hundskit och snöflingor på... Huvudsaken är ju att dom blev goda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback