Kvällsprommis med Dinus

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Först var jag lite smårädd för att möta ett vildsvin eller en varg (eftersom att det började skymma, och jag hade ingen mobil med mig) tills kom det en Jeep och körde på åkervägen, där det bara brukar åka traktorer eller folk som "rastar" sina hästar, då började jag tänka på att den som körde nog skulle kidnappa mig eftersom att han vände och kom tillbaks, men han körde förbi och kom inte tillbaks. Tankarna på att möta en varg eller ett vildsvin kom tillbaks. Vi kom till fårhagen och fåren/lammen var ute, började tänka på När lammen tystnar och rädslan blev starkare. Kom ut på stora vägen och det kändes lite bättre. Tills det blev mörkt på riktigt, då tänkte jag att jag nog kommer bli överkörd eftersom att jag inte har någon reflexväst på mig, och Kent-reflexen kanske inte syns?
Jag överlevde som ni märker, men nästa gång jag ska gå en promenad med Dina när det börjar skymma och bli mörkt ska jag ha reflexväst på mig och skita i att gå åkervägen med en massa mörk skog runtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback