Jobb, falun, picknick,scooter

Jag hade föreställt mig att det skulle vara någon kostymnisse eller grå-beigekjolfröken, med backslick eller stram hästsvans som jag skulle få tillbringa min dag med igår. Men ack så fel jag hade. Ist var det en jättegullig tjej som var hur snäll som helst, som jag lätt skulle kunna tänka mig att jobba med fler gånger.
Men gud vad svårt det var att hitta bland alla smycken och i kassan. Som när en kille ville ha sin doppresent inslagen, och det enda papper jag hittade var inslagningspapper för små paket, jag säger att " tyvärr har vi bara litet papper som inte räcker till ditt paket. och killen säger att "men det där pappret bakom dig då, går inte det att slå in paket med?" jag vrider mitt huvud ett varv och ser inslagningspapper av den större modellen som går alldeles utmärkt att slå in hans fotoram med. Jag ursäktar mig och säger att det är min första dag i falun, och han bara flinar åt mig.
Och när en dam kände igen mig och utbrast "men! ska inte du vara i borlänge?!" och ser helt förbryllad ut. Det var en rolig dag iaf.

Idag har jag haft picknick i lada med hund och syster, det var mysigt tills två grabbar på scootrar åkte förbi. Jag gömmer mig under fleecetröjan och syrran flinar och glor som om hon aldrig sett folk förut. Jaa det var väl också kul på sitt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback