Uppvaknande

Uppvaknande nr: 1. Vaknar cirka 06.30 och märker att knät har hoppat snett, och att de gör ont som fan. Försöker räta ut det så att det ska hoppa tillbaks vilket inte går något vidare och orsakar att jag börjar kallsvettas och det känns som om jag ska svimma. Funderar på vad jag ska ta mig till om det inte går att räta ut, jag är även väldigt trött och funderar på att bara låta det vara och somna om igen, men min självbevarelsedrift säger åt mig att jag måste få knät rätt igen. Försöker både en och tre gånger men det går bara inte. Börjar nästan gråta och funderar på att ringa till mamma, inser att inget blir bättre av de. Tar mod till mig och trycker ner knät med båda händerna det hårdaste jag kan och *knäpp* så hoppar det tillbaks igen... Somnar om igen utmattad och lättad.

Uppvaknande nr: 2. Vaknar av att en hund skäller, vänta nu det där är min hunds skall.. Funderar över varför byrackan aldrig kan sluta skälla. En stund senare rusar en galen hund in i mitt rum och efter kommer syrran som ser helt rådlös ut "du måste komma upp nu, sotaren är här och Dina slutar inte skälla. Kom upp nu!" låter helt förtvivlad på rösten. Och jag får panik av någon anledning. Tänker "åhnej, tänk om han är snygg och ser mig med morgonfejset på, tänk så tar han fel på rum och går in till mig när jag håller på att byta om?" byter om och går snabbt upp med Dinus. Som tur är såg jag inte röken utav sotarn (ha-ha) och han såg nog inte mig heller.

Nu är jag iaf vaken, ska nog ta tag i mitt rum som ser ut som ett slagfält. Hinna ut en sväng med voffen innan syrran kommer hem och vi ska göra tårta till Richardos som fyller år idag! :)
Sen blir det lite jobb, och imorgon är jag äntligen ledig efter en ganska rejält dryg jobbvecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback