Tankar på kvällskvisten

Alltså tankar, som i saker man tänker. Inte en bil som man tankar.

Det är konstigt ibland hur man kan ha så himla mycket saker i huvudet, men ändå är det helt tomt. Finns så många tankar att tänka, men ingen får liksom plats att tänkas klart på. Jag undrar över så himla mycket som bara framtiden har svar på. Och jag tycker inte om att vara rådlös, jag vill veta vad som händer, jag vill ha svar, tycker inte om att behöva vänta och se vad som händer. Saker och ting behöver ske nu.
Jag vill ha en massa roliga saker att göra, jag vill vara ledig och bara vara, slippa tänka och bekymmra mig för allt hela tiden. Vill inte sitta fast här. Vill inte vara ensam, vill dela upplevelser med någon, någon som har samma tankar och som förstår mig. Vill ha något att fly till..
Ändå vill jag inte, för jag vet vad som ändå kommer hända, kanske redan först i början innan det ens har hunnit bli något, eller också i slutet när allt hunnit bli perfekt. För det är så det är, allting kommer till en punkt när det tar slut. Vare sig slutet är bra eller dåligt så kommer det att ta slut förr eller senare.
Tankarna har ett slut, dom behöver bara tänkas klart först, Känslorna har ett slut dom behöver bara kännas klart först. Vilket känns skönt, gäller bara att komma underfund med vilken tanke och känsla som ska bearbetas först.
Det gäller att komma på hur man ska leva sitt liv?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback