Kommun

jag vet inte så mycket om vilka som sköter vad och hur dom gör det, men jag vet iaf att Borlänge kommun borde vakna till liv lite, det är vinter nu hallå?! på vintern plogar, skottar och sandar man om det behövs. Vilket behövs väldigt mycket just nu i vintertid. Kommunanställda som ska sköta allt det där, Vad fan gör ni om dagarna, dricker kaffe och spelar kort? är det slut på sand eller vad är det frågan om? Jag kan liksom om jag vill åka skridskor till postlådan, vilket jag inte vill. Jag vill kunna gå med mina uggs på en sandad väg och slippa ta myrsteg och se ut som en stelopererad 90-åring när jag ska hämta min post!

Nog om det, idag har jag städat hela övervåningen med musikhjälpen i bakgrunden. Det är synd att jag inte har 12000 att buda på Håkan Hellströms kostym som han haft på scen. Om jag hade det skulle jag köpa världens största ram och rama in kläderna. Eller göra en exakt kopia av Håkan i robot eller dockformat och ha som sällskap om kvällarna när det blir ensamt och om dagarna med för den delen.
Och för att byta ämne så har jag även eldat och gjort tacos, jösses vilken bra hemmafru jag skulle bli. Varför kan man inte söka jobb som det för?



Förresten Kent kommer till P&L nästa år, nu måste jag ju liksom gå
det här året också. Attans också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback