Julaftonen

Mamma jobbar till 14. Syrran väcker en med ett paket i högsta högg. Man är trött och lite stressad redan. Man åker till Torsång och till graven. Blir ännu mer stressad och säger åt alla dvs Richard och syrran att lägga på ett kol. Vi fixar och donar med dukning och mat. Jag och syrran tänder marschaller och ljus. Vi får besök av mammas kusin och våran tremänning som kommer med julkort och önskar God jul. Jag säger att vår tremänning va fin, hon säger att vi har en fin hund, Dina skäller. Är nervös för att mamma ska komma hem och tycka att vi inte har gjort ett skit och att dukningen är ful. Mamma kommer hem, och är glad! Tycker att vi dukat fint och har varit duktiga, man slappnar av och blir glad. Man gör sig iordning. Väntar. Mormor och morfar ska komma kl 15, men kommer typ 15.45. Man kollar på Kalle och smsar. Mormor säger att hon aldrig gillat de där Kalle och tecknat, men lik förbannat kollar hon på de. Det blir mat. Alla vräker på mat och äter i typ 2 timmar, medans jag och syrran är klar efter en halv. Man sätter sig i soffan och väntar på att få öppna sina paket. Alla vuxna vilar en stund, sen blir det risgrynsgröt med vaniljvisp (mycket godare än med grädde) Julkalendern börjar, alla pratar högt så att man inte hör nått, jag och syrran byter blickar med varann och höjer ljudet. Kisspaus och sen delar jag och syrran ut alla paket. Alla vuxna kollar på när vi öppnar paket, Jag fick en jättefin ram med kort och text av syrran och börjar nästan gråta en skvätt (fan va töntig jag är) När vi öppnat alla paket och tackat, öppnar dom vuxna sina paket. Mamma får ett halsband och får lite tårar i ögonen, man blir glad i hela sig och önskar att det alltid var julafton. Mormor är alltid segast på att öppna sina klappar, och blir alltid gladast för det man gjort själv. Efter det är i princip julen slut. Man kramas, mormor och morfar åker hem. Familjen samlas i soffan och kollar på skitprogram. Sen är det bara ett år kvar tills nästa julafton.






Kollar på Lady och Luffsen.


Tuggar på mitt halsband
















Däcka i fåtöljen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback