Damm och sånt

Vaknade av att en unge (syrran) skrek på mig att hon skulle gå till skolan, Dina hade inte varit ut, och inte fått nån mat. Jag fattade ingenting.. Vad va klockan? hade hon väckt mig en gång förut och jag glömt bort det? (Hon brukar komma ner och väcka mig) Jag tror jag somnade om några sekunder igen, för jag vaknade av Dinas skall som ekade i hela huset. Gick opp och sa åt byrackan att hålla tyst. Tittade ut genom fönstret och såg morfar. Han var visst bekyttad över hur det såg ut på vår gård med alla sågspån. Och sa att han skulle städa upp lite, klockan halv nio på morgonen. Eftersom att han är envisare än mig så var det ingen ide att säga åt han att han inte skulle göra det.
Jag slog på tv:n och kollade på The voice en stund, sen blev det frukost och morfar kom in och ville ha kaffe. Vilket han självklart fick.
Diskade och plockade in disk i diskmaskinen, vek tvätt, och gick på en promenad med Dina. Helt amazing dimmigt väder ute! alla blommor och spindelnät va fulla med dagg, dum som jag va tog jag inte med mig kameran, gick och va sur på mig själv för de och funderade på om jag skulle vända om och hämta den.. När jag gått ca 2-3km beslutade jag mig för att hämta den eftersom att korten förhoppningsvis skulle bli helt fantastiskt fina! Mötte självklart en "granne" på vägen då kunde ju inte jag vända och gå tillbaks igen, för då skulle jag ju möta honom igen. Och då skulle han tro att jag var "dum i huvet" som kom tillbaks igen. Så ingen kamera och inga fina kort blev det.
Istället har jag städat mitt rum och badrummet nere. Nu ska jag ta en dusch, sen plocka ur diskmaskinen och göra en äppelpaj.
Och klockan är bara 12.16 just nu!
Hoppas mamma läser det här så hon ser vilken duktig dotter hon har ;)

Kommentarer
carina yttegren säger:

du har väl alltid varit duktig :)kram på dig

2011-08-24 | 13:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback