26 JUNI

Jag hatar att öva på saker, jag hatar att inte kunna något när jag ska göra något jag inte har gjort förut. kan nog vara darför jag aldrig hållt på med någon sport (förutom innebandy som jag tröttnade på efter ca 3 gånger) eller spelat något instrument.
Jag gillar inte känslan av att sätta mig bakom ratten och inte ha en aning om vad jag håller på med, men inerst inne vet jag att jag kan, jag kan och jag vill så himla mycket. Jag vill kunna åka bil NU! åka mil, efter mil, efter mil  ensam med mina tankar och musiken dunkande i bilen. Men det kan jag inte, jag måste öva först och jag hatar att öva på saker, hatar att jag inte kan och inte vet hur jag ska göra. Gillar inte heller att folk säger åt mig vad jag ska göra och ska hjälpa mig, jag vill klara av de själv. jag skulle kunna ta mammas bil och bara sticka iväg och köra själv, det skulle vara drömmen, att lära mig köra bil helt själv. utan någon som talar om för mig hur jag ska göra. utan att någon håller sig i handtaget på bildörren lite då och då å skriker att jag kommer köra ner i diket om jag inte bromsar, fast det är flera meter till diket. men jag vet också att utan denna någon kommer jag aldrig att kunna lära mig köra bil, för jag klarar de inte ensam. och jag hatar att inte klara av saker ensam...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback