26 JULI

Vad händer i mitt liv just nu?
Jaa om jag ens visste det själv. Det känns som om tiden står stilla och jag bara gör samma saker dag efter dag, vaknar, går upp, äter, duschar, tar hand om hunden, kollar på tv, sover, vaknar går upp osv. medans mina vänner skaffar egen lägenhet, går på parmiddagar, jobbar och tjänar pengar, är ute på utflykter.
Medans jag har blivit beroende av chilisås, har utvecklat en slags ansvarskänsla och mognad som har växt fram genom att ta hand om hunden, jag letar febrilt efter ett jobb. Ett jobb som passar mig och som inte ligger i Borlänge. Det slog mig ganska nyss att jag nu, faktiskt kan söka ett heltidsjobb, eftersom jag inte kommer att få åka buss till Hagagymnasiet längre. Det känns läskigt, men det känns ännu läskigare att bli kvar här. Jag vill komma bort och börja om. Börja om precis allting och stå på egna ben. Det gäller bara att våga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback