En söndag

Idag har jag skrivit personligt brev och gjort om mitt cv, riktigt proffsigt såg de ut (vill jag inbilla mig iaf) nu gäller det bara att hålla tummarna och vänta!
 
Bakade en annanaspaj igår, som jag inte riktigt kan bestämma mig för om den var mindre god eller god. Lite annorlunda smak kan jag iaf komma överens med mig själv om att det var. Eftersom att mormor och morfar tycker om allt så tog familjen med sig pajen och åkte dit, för att bjuda på fika.
Min stackars mormor har pillat in bomull i öronen eller snarare hörselgångarna, för vi kunde då inte se nån tuss i örat.
Morfar var rädd att han fått löss, men så var som tur va inte fallet, han misstänkte att det var det nya "schampoot" som visade sig vara duschtvål som hade orsakat den kliande skallen.
Sen fick jag höra ett helt föredrag om att min morfar han har då aldrig haft kontakt med nån lus, så länge han levt. Och att löss kom från utlandet. Jag fick även höra på en massa historier om min gammelmorfar och präster, min gammelmorfar var tydligen en väldigt stilig karl. Och morfars mostrar var tydligen långa som flaggstänger.
Tänk vad man lär sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback