Trettondagsafton eller nått?

Jag har aldrig brytt mig om det där med trettondagsafton, är det en högtid ens, ska den firas och hur ska den firas? ska man göra något speciellt, äta något annorlunda, ge varann saker eller kanske bara slappa?
Jag är ju så pass påläst (om man nu kan kalla de så)att jag vet att det var på trettondagsafton de tre vise männen kom med grejer åt Jesus-barnet. Mer vet jag inte.

Min slutsats är att trettondagsafton är som en slags julafton, Jesusbarnet fick ju presenter liksom.
Därför firade jag mamma och syrran att vi är hundlediga och att det är trettondagsafton imorgon, med att åka till Valbo. eller Valborg som min syrra skulle ha sagt. Vi gick på Ikea och åt god mat, shoppade ljus och ett nytt badrumsskåp. Shoppade lite på de där köpcentrat också. Och införskaffade oss ett Mario Kart.
Till och med mamma spelade Mario Kart, utan att vi tvingade henne till det. Vilket betyder att Mario Kart måste vara ett för jädra kul spel. (vilket de är)
Det får FEM Super Mario av fem möjliga.

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback