År 2011 i text

Januari- Började bra, kommer ihåg nyårsnatten som om den va igår. Dagen efter var väl inte lika rolig vill jag minnas. Jag jobbade på och började trivas riktigt bra på guldfynd
Jag träffade Ponny igen för första gången på över 1 år. Va sjukt nervös och pillade på hans jeans med hål i. Syrran fyllde fjortis, Jag hade min första stängning på guldfynd och va sjukt nervös. Jag fick min första lön och va sjukt glad, firade med att äta sushi med pekka och friduz.

Februari - Det gick bra för mig på jobbet, kände mig mer och mer säker. Längtade till sommaren som bara sjutton. Längtade efter en egen lägenhet, använde källardörren för första gången och va uppe halva natten. Jag fick en fast tjänst (trodde jag, ja) Dinus tog bort sina sporrar på djursjukhuset och hade strut på sig.

Mars
- Jobbade i Falun för första gången, Träffade min farmor och faster för första gången på över 15 år. Ganska händelselös månad.

April - Kollade på Håkan h i Falun, hade för höga förväntningar så det blev bara skit. Mando diao sparkade samuel från bandet, Jag fyllde hela 20 år gammal och det firades på grek med massa vänner och biljardspelande, jag hade min första gnällkärring till kund och blev sur över det, men bestämde mig för att bara vara ännu trevligare, Det var superhärligt väder och varmt, såg på bio i 3D för första gången, Rio med Frida de va coolt. Ville ha en heltidstjänst så att jag kunde flytta hemifrån mer än nånsin, fick besök av richard pappa och fru från finland.

Maj
- Massa krångel på jobbet med schemat, började tröttna ur lite. Mamma, mormor, morfar och frida fyllde år. Kollade på paranormal activity, den va inte så läskig som jag trodde, Åkte i en babyblå bmw som alla glodde på och några småkillar tog kort på, köpte en peace and love biljett och va sjukt peppad på de, det var supervarmt vissa dagar, någon professor sa att jorden skulle gå under, vilket den inte gjorde. Jag blev påkörd av en gubbe och fick sitta i en ambulans för första gången i mitt liv. jag köpte en bärbar dator.

Juni - Jobbade väldigt mycket och började tröttna rejält, pekka och klas fyllde år, jag klippte hellugg och blev väldigt nöjd. midsommar tillbringades hemma hos stolpen. Fredrik blev full, de va kul, ryann dunn dog i en bilkrasch. Peace and love började.

Juli - Peace and love va sjukt kul men ändå lite tråkigt, hade som vanligr fel skor på mig. Såg KOL live och det var så stort så jag fatta de knappt. Håkan va så fint och Antilla va sjukt bra! Träffade Dan på Miss Li, jag sov i en ganska liten säng på bullermyren och vi hängde med danne, anders och en kille som såg ut som en liten farbror.
Jag, pekka och friduz tog en roadtrip till gävle vi shoppade som aldrig förr och det var så himla kul! Sov i tält med syrran och pratade i telefon med Markus mycket. new yorker öppnade i kupolen.  Sjukhusbesök som var det jobbigaste i hela mitt liv. Min låtsas farmor dog i cancer. Jag och frida åkte till stockholm för att bli på lite bättre humör, vi drack en massa vin, kissade på Nk för en tia och shoppade loss som bara den. Nån galning sköt hej vilt i Norge.

Augusti - En jäkla skitmånad, begravning, jag fick reda på att jag inte fick jobba kvar och blev jätteledsen. Fick reda på att mormor har kol och det blev en himla massa sjukhusbesök. Stolpen hade fest och det var så sjukt kul, vi va där till 5 på morgonen, och det var bara helt snurrigt kul.

September - Jobbade min sista dag, allt kändes bara jobbigt. Det va salut och fest, åkte taxi till falun, drack skumpa, och däckade typ i en skitsnygg raggarbil. va ute och letade grejer till fridas nya hem. och jag började må lite bättre.

Oktober - årets bästa månad faktiskt. Frida flyttade in i lägenheten, jag, pekka o frida hade förfest där, pekkas bror skjutsade oss till falun, vi festade med högskolestudenter, frida däckade på bussen hem, kollade på alladdin, slapp inviga fridas bäddsoffa själv. Mikael kom hit och allt va som på film eller i en bok. jag sökte jobb på guldfynd igen, men fick det inte. tog det som en fet spark i magen.

November - Hade en perfekt dag med fullt upp hela dagen, gjorde mat till hela familjen + mormor och morfar, hjälpte syrran med halloween grejs, kollade på bio med mamma, fika på max, fördriva tiden på ica maxi och bara åka runt lite.
Jag, mamma och syrran skulle åka till västerås och allt blev bara fel, vi åkte fel ikea hade flyttat och dyr parkering. va på jobbintervju på ur o penn, kändes superbra men ja fick inte jobbet. och saker började bli trista igen. Frida fick Engan som tog 4 timmar att skruva ihop. Det var fest hos Stolpen och de va superkul. Lasse Brandeby dog.

December - Frida hade sin efterlängtade inflyttningsfest, det va kul men ändå inte. Bakade för fulla muggar både till familjen och mormor och morfar. Pepparkaksbak med pekka och friduz, julaftonen va jättemysig, juldagen helt okej tills slutet. Hade supermysigt på grek med pekka å friduz vi pratade om allt och jag kom på hur mycket jag verkligen tycker om mina vänner, dom är bäst! firade nyår först hemma hos friduz, de va superkul, sen hemma hos pekkas bror med wii-spelande, och sen hemma hos Nybbe de va faktiskt mycket roligare än jag trodde att det skulle bli. Förutom mot slutet, det blev lite för mycket. Men det va de värt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback